Wednesday, April 4, 2012

Siapa Kencing Dilantai.

Aku baru balik kerja.
Tank memang full dari office...

Masuk tandas.

'hmm...busuk...bau kencing.'
Tengok lantai...

Ada orang kencing dilantai.

Suspek Pertama : Ayman Jermain
Suspek Kedua : Shatara Casandra

Aku kluar dari tandas.

Senyum.

Si lelaki dan si perempuan duduk bersebelahan rapat (menumpang tengok movie seram dari laptop adikku)

Aku : "Ayman Tara."

Si lelaki dan si perempuan mendongak.

Aku : ' Siapa kencing dilantai?~'

Ayman : Tara!
Tara : Ayman!

Aku : -_-

Senyum lagi.

Dengan nada lembut " Ayman kencing di tandas?"

'Tidak...ayman...ayman kencing di...di...di..."

Aku : Di lubang tandas?

Ayman : Iya!.

Ok.

Dengan nada lembut : "Tara~...Tara kencing dilantai?"

Tara cepat-cepat menggeleng siap dengan rambut depannya terbang-terbang ke kiri ke kanan.

Ayman berbisik ke telinga Tara...yang mampu didengar semua orang.

"cakap ya..cakap ya"

Tara masih menggeleng.

Aku dengan nada lebih lembut : Tara kencing di lantai?...

Biji mata Tara mulai bergerak-gerak tanda hampir mengaku.

Ayman serta merta capai kepala Tara kemudian angguk-anggukkan kepala Tara.

............................

Cubaan terakhir aku dengan nada ayu "Tara kencing dilantai?...mamy ndak marah juga~"

Tara senyum lebar.

No comments:

Post a Comment