Monday, May 26, 2014

Perbezaan 4 tahun


cuti-cuti ni memang best tengok gambar-gambar lama, sambil mengenang kisah dulu-dulu hehe...
perkara paling wajib bila buka album lama ; pastinya belek-belek gambar diri sendiri kan~
So saya pun sama juga...nasib baik masih ada simpan semua gambar lama...baru boleh nampak perubahan diri dari tahun ke tahun ^_^

saya cuma dapat share gambar mula dari tahun 2010, sebab baru belajar bertudung waktu tu hehe...

Lepas belek-belek baru perasan...penambahbaikan pada kulit muka dan berat badan...tapi...berat badan skrg jangan kira la yek...sebab kan baru bersalin : mana aci kan! haha...


Tahun 2010 masih dalam industri pelancongan ; kulit memang hitam legam sebab kerja sebagai pemandu pelancong dari tahun 2000-2009. Tahun 2010 barulah kerja indoor sepenuhnya.

Mei 2011(50kg)
gambar ni silau sikit, so kecerahan wajah adalah disebabkan 'lighting'hehe...

Mei 2012(ada kurus sikit..)
Tahun 2012 saya kerap kena sinutis(resdung) tu yang hidung macam Rudolph red nose reindeer tu hehe...sapu tangan adalah besties time tu

Mei 2013
ni zaman kegemilangan berat badan ideal saya hehe..43kg tapi kulit mac legamss...tengok Ayman lagi cerah daripada saya huhu...

Mei 2014
hehe...ni masa Training di Shaklee dengan Presiden Shaklee Malaysia En. Victor Lim. Syukurlah kulit lebih cerah dari En. Victor hehe...

Rahsia saya?


yup...ESP untuk tenaga dan tahan lapar juga boleh mengurangkan sakit Gastrik saya dan Alfalfa pula untuk detoksifikasi so boleh membantu mengurangkan berat badan berlebihan dan membuang toksin dalam tubuh

ESP ialah protein soya yang 100% asli tanpa perisa, pewarna dan perasa tambahan. ESP mengandungi protein dengan 9asid amino lengkap yang sangat diperlukan oleh tubuh untuk pembentukan dan rawatan kepada semua sel luar dan dalam badan iaitu kulit, rambut,gigi,darah,kuku,otot dan memperbaiki hormon.
Umum kita tahu hormon adalah penyebab jerawat, mood swing, rambut gugur dan banyak lagi.
Dengan merawat sel dalam badan, fungsi penyerapan nutrien dari makanan atau supelment akan lebih efektif dan berkesan.

Lepas bersalin bulan Mac lalu barulah saya mengamalkan Shaklee Vitalea, Sustained Released Vitamin C, Zinc-complex dan B-Complex.


Syukur alhamdullilah sakit lepas beranak cepat hilang walapun saya bersalin menggunakan ubat induced.
Terbuktilah kualiti produk Shaklee sesuai dengan nilainya ^_^

Lagi gambar kenangan hehe... : 

Yang kiri Feb 2013 dan yang kanan Dec 2013


Mei 2013
macam sama ja kaler muka kami hahah...

Mac 2014
time sarat mengandung (sudah overdue dari EDD huhu)

Mei 2013
Tara lebih cerah...

Dec 2013

Memang saya sangat berpuas hati dan akan terus mengamalkan ESP ni sampai bila-bila ^_^

No comments:

Post a Comment