Tuesday, May 6, 2014

Rambut Gugur?

Syukur Alhamdullilah...
Untuk kandungan ketiga ini saya tiada masalah rambut gugur ^_^

saya ingat lagi masa anak pertama dan kedua, rambut saya gugur macam nak botak!, apa tidak, masa cuci rambut tu...memang penuh lubang tempat air mengalir tu dengan rambut..fuh memang seram, paling teruk semasa lepas melahirkan Ayman, adoi!...cuma sisir rambut pakai jari seja pun boleh dapat segenggam rambut!. Masa tu memang saya trpikir bahawa saya akan jadi botak...nasib baik tidak tapi rambut saya memang jadi nipis.

Nasib baik kali ni, tiada masalah rambut gugur!Lepas cuci rambut lepas siap berpantang saya menjangkakan banyak rambut gugur, nasib baik tiada masalah hehe...

penangan 40 hari...pengurangna 1 inci ml shampoo haha

Inilah kebaikan mengamalkan supplement Zinc, kerana zinc mampu memperbaiki masalah rambut gugur. Sesetengah orang akan mengalami masalah rmabut gugur lepas bersalin, macam saya. Ada pula yang mengalami masalah hormon.

Zinc sangat bagus untuk hormon terutama bagi orang lelaki kerana ianya mampu meningkatkan jumlah sperma, sesuai lah untuk orang yang berusaha nak dapatkan anak ^_^

Bagi saya zinc ni sangat banyak kesan baiknya, sebagai ibu lepas bersalin ni, zinc juga membantu mengecutkan rahim..so ini bagus sebab ianya akan membantu untuk darah nifas tu cepat kering so...bolehlah mula mandi wajib untuk solat ^_^



No comments:

Post a Comment