Monday, April 28, 2014

'Semut-semut'

Syukur Alhamdullilah...

Lusa selesailah saya berpantang, siapa sangka lamanya 40 hari itu kini tidak lama lagi berakhir.
Sepanjang tempoh saya berpantang tidaklah juga saya rasakan jurang perbezaan yang sangat besar antara berpantang atau tidak, sebab saya masih juga meneruskan kerja-kerja rumah macam biasa, maklumlah berpantang sendiri.

Wah...sungguh memang jauh juga jangkamasa 40 hari ni kan, kepala i pun dah rasa macam kepala Bob Marley yg rambut melekat dan berat semacam...kelemumur?wauih..jgn cakap lah klu boleh kikis, timbang mau2 sama harga dengan emas juga kali hahah...

Walaupun begitu syukur Alhamdullilah, dari segi kesihatan saya ok, tiada masalah migrain, stress ataupun lemah2 badan. Dulu masa Ayman dan Tara ada juga rasa tekanan dan sakit2 pinggang tu mmg biasa. Tapi dengan Mufi ni...eh, belum pulak sy umumkan nama baby kan ehehhehe...actually nama singkatan dia Mufi, comey tak?haha...ya berpantang selepas melahirkan Mufi ni memang beza dari segi kesihatan, saya cuma mengamalkan set bersalin shaklee iaitu vitalea, zinc,vitamin c dan b-complex. Syukur tenaga badan saya kembali selepas hanya seminggu berpantang dan selepas tu saya mengamalkan ostematrix, yah maklum aja orang lepas bersalin ni mmg normal lah klu kena sembelit tuu...malah org mengandung pn mengalami sembelit juga..

Paling penting jangan biar sembelit tu pula jadi buasir, tapi jangan risau kalau makan ostematrix ni, buasir pun dia boleh bantu kurangkan kesakitan sebab oste ni menghalang pembekuan darah, bila darah beku pada salur darah d situu tuu, hah itu yg jad sakit sampai duduk pun rasa merana huhu...

Memang thanks to ostematrix ni sekarang...setiap pagi saya mesti lawas punya hehe, klu dulu kadang-kadang EMPAT hari barulah i melawat tandas haha..
Lagi satu kebaikan ostematrix especially untuk ibu2 lepas brsalin mcm saya nih ialah Masalah Kebas kaki, ini masalah memang ketara, apa tidak, sedang kita syok mengelamun sambil susukan baby memang tak sedar kalau kaki, tangan kita tu tak bergerak selama baby sedap menyusu tu, kalau saya kadang2 hampir sejam duduk dalam posisi yang sama x bergerak, maklumlah air susu badan i ni pemalu sikit jadi lambat pengalirannya...baby pulak sudah stamp hak milik dia...dijadikannya sebagai kudap-kudapan dia sambil tidur huhu...apa lagi bila baru mau bergerak waduh2..serupa orang lumpuh pn ada, saya bila dapat berdiri tu, trpaksa maintain dlm posisi x brgerak 2-3 minit, sakit kebasnya bukan main, smpi brnafas pn kena tahan2 sbb x nak gerakkan kaki yg sakit kebas tu...



Kalau saya masa kecik2 saya panggil benda tu 'Semut-semut' hehe..ya lah bila kaki kebas rasanya mcm kaki tu dipenuhi semut yg aktif bergerak haha...



Tu lah kebaikan ostematrix yg saya alami sendiri, sebenarnya banyak lagi, tidur saya pun nyenyak sampi siap boleh mimpi2 makan udang d seafood restoren lg(padahal belum habis pantang) haha...tapi tidaklah smpi x sedar utk bangun susukan baby, cuma selepas mengamalkan ostematrix ni...saya excited bila time nak tidur sebab 1)boleh rehat. 2)boleh bermimpi~ haha

 kalau nak tahu kebaikan ostematrix,tambahan lagi sekarang ni ada Promo Beli 6 PERCUMA 1, boleh share dengan bapa, ibu,kakak,abang..semua pn boleh pakai sbb oste ni juga sumber kalsium terbaik, jadi utk yg ada masalah tulang rapuh, sakit pinggah, lenguh bahu dan mcm2 lagi cubalah sendiri hehe.. hubungi saya Nura di hp : 010 586 5424
In shaa Allah dengan izinnya semua permasalahan boleh di atasi!

No comments:

Post a Comment