Saturday, February 25, 2012

Tudung Ariani

Sebenarnya aku baru juga diperkenalkan kepada tudung Ariani ni.
Masa kawan bawa aku tengok-tengok butiknya...kecut juga perut aku.

Mana tidaknya ada yang RM200 untuk sehelai tudung.
Aku pun mulai bising-bising la...biasalah aku kan memang Quantity punya orang dan bukan Quality
So kawan aku bagi justification ianya mahal sebab made in Italy
Aku pun bising lagi...
"orang Italy pakai tudung ka?pasal apa dia mo buat tudung?"
hahaha....

Tapi semakin berkali-kali aku ke sana sebab kawan ni bawa and sampai dia beli sehelai...barulah aku nampak Quality nya yang sering diperkatakan itu...

So...aku pun mulai lah mengidam...tapi iya lah belum berkemampuan...takat Dubai tu ada jugalah 4 helai...tapi tidak setanding quality Ariani itu pun beli time clearance stock juga....

Then, seperti tahu-tahu saja kami ni sebok mau membeli tudung Ariani, seorang kawan pejabat mewar-warkan berita bahawa Ariani akan mengadakan member sale!

So aku pun mulai lah bermanis mulut dan 'berbudi bahasa budaya kita' kepada suami aku.
"tudung Ariani tu mahaaalll...nah imagine kalau dia sale!punya untung tu....aku target adalah yang dalam harga RM20 (hahaha!banyak lah RM20 konon) bolehlah aku beli sehelai dua"

Husband cuma tersengih-sengih..aku tau...dalam otak dia tu berkata-kata
"engkau?...nak beli sehelai dua jak?....ndak mungkin"

So pagi sebelum bermulanya misi kami ke butik Ariani...husband pun bank in kan duit...sudah bagi cash hari sebelumnya...tapi dia tau...kalau dia ndak bagi pun aku memang tetap pujuk minta extra...haha!

Wah...memang rambang mata...ikutkan hati memang aku mo ambil 10 helai haha!...tapi ikutkan dompet....ambik jak la apa-apa yang patut kan haha...

Tapi...
Alhamdullilah
Budi baik seorang kawan; beliau telah sponsor aku dan kawan yang sama mengidam tudung Ariani tu...HALF dari jumlah yang sepatutnya dibayar.


Aku sangat berterima kasih kepada beliau kerana....balance dari jumlah yang sepatutnya aku bayar aku dapat gunakan untuk membeli keperluan rumah yang lain serta membeli alat tulis warna dan permainan anak-anak...


Sekali lagi
Syukur Alhamdullilah
Semoga beliau dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan dimuliakan diakhirat serta dilindungi Allah sepanjang hayatnya...
Amin

Semasa sesi pilih-pilih tudung tu aku juga baru dapat tahu bahawa Brand Ariani juga ialah pengedar tudung Nur Kasih. Umpamanya Nur Kasih ialah sub-brand dan kesemua tudung dalam drama Nur Kasih tu disponsor oleh Ariani.

Tapi....hati-hati.
Tudung Nur Kasih yang sebenar ialah yang logonya di print pada kain.
Logo besi yang melekat pada kain itu...adalah....Ciplak.
Bukan brand Ariani yang keluarkan.

Lepas tu aku juga dapat tahu Ariani dan Jakel adalah dari management yang sama.
Kiranya Suami ialah Jakel dan isteri ialah Ariani...haha begitulah yang diterangkan oleh staff Ariani tu.

Terdetik juga dihati saya kenapa harga tudung Ariani mahal...
So....
Aku sudah send email kepada dutanya Wardina Saffiyah untuk dapat tahu adakah jika kita membeli tudung Ariani, sedikit dari keuntungannya disalurkan kepada badan-badan kebajikan.
Harap-harap beliau sudi membalas email tu hehe...


Jika ada jawapan aku akan hebahkan okeh!

1 comment:

  1. Law of Attraction! Akhirnya dapat juga ko memiliki tudung Ariani tu kan? Hahaha.. Saya pun first time bah ni beli Ariani, tapi belum pernah hantar emel untuk Wardinah laaa.. Kau jugak la, Nura!!

    ReplyDelete