Wednesday, February 1, 2012

My Weight : My Pride and Joy.

If...you're rich. But fat...(macam Kelly Osbourne) would you be happy?
No....even Kelly is grumpy when she's fat and has better personality when she lost weight.

Jadi kalau kaya...boleh beli apa saja...except there is only one problem....baju tu ndak muat....
Koyak di ketiak....macam mana lah?...

I guess...having your ideal body is also a type of personal happiness...There! I said it!

So tahun ni aku nekad.
MUST get 45kg this year and...STAY there.

Jadi....losing weight became the main goal for the first 6 months of 2012.
Sebagai langkah development....aku telah membeli skipping rope.


Aku dapat tips ni dari baca buku Anthony Robbins bahawa skipping rope ni lebih baik dari walking or jogging. Since aku ndak bulih tinggal anak-anak ku untuk keluar berjogging...kenalah cari alternatif lain.

Namun harus diingat sebelum dan selepas melakukan aktiviti skipping rope...perlu ada senaman pemanasan dan penyejukan badan seperti berikut :




Aku juga jumpa video ni :






Cuma....tinggal hanya satu soalan....... : 

Bolehkah lemak di perut dan pinggang ku hilang dengan beraksi sedemikian??...
Habislah kali ni...mesti jiran-jiran aku sangka ada gempa bumi di blok pangsapuri kami ni kan hahaha...

No comments:

Post a Comment