Friday, March 2, 2012

Pasal...Ariani...masih...

Kali ketiga kami melawat Ariani....
Aku actually memang ndak mo beli apa-apa lagi...

Tapi mata aku tepandang item yang berharga hanya RM34.50...

so....

well...

Anyway..kawan aku memang sudah merancang untuk membeli-belah ke sana pun...

so aku pun tersangkut juga lah hehe...

Aku pun singgah-singgah la ke rak kegemaran aku (koleksi 3 tone berharga RM36 sehelai)
Tapi aku terkejut harganya sudah dinaikkan kepada RM68!
Aku pun berbisik-bisik pada kawan yang lain tapi ndak berani tanya stafnya.

Sedang sibuk-sibuk shopping tiba-tiba ada commotion
"nah!...kakak ni la yang sempat beli beberapa helai"
Aku pun heran, lepas tu baru dia explain satu persatu bahawa...

Durang salah letak harga.
Harga RM36 cuma valid sehingga hari Jumaat yang lalu. Iaitu hari pertama aku membeli tudung Ariani.

Sepatutnya di hari kedua lawatan aku iaitu pada hari Isnin dan seterusnya...harga diubah kepada RM68.
Tapi aku sempat beli lagi 2 helai pada lawatan kedua.

So manager dia pun explain lah bahawa branch pusat Ariani lupa inform branch Ariani KK untuk ubah harga tu, sehinggakan stok mereka sudah hampir habis...almaklumlah...RM36 sehelai daripada normal price RM120.

Aku pun memang rasa pelik dari awal lagi. Sebab tudung yang harga 2 tone pun suda lebih RM70 daripada RM109....so sepatutnya 3 tone lebih mahal kan...since dia bulih matching lebih banyak baju.

Kualiti dia pun sama macam yang harga RM70 keatas then why dia only RM36?...
Tapi aku ndak justify lama-lama sebab aku memang a sucker for Price Cut haha!

Berarti....
Aku sudah untung RM68 - RM36 = RM32 X 4 helai = RM128

.......
Whuat!!

Muahahahahahahahahahahah!!!!

Ada juga aku tanya lah managernya...
"ala...jadi macam mana lah tu kerugian RM32 setiap helai...sepa yang tanggung?ndak kena potong ka gaji kamu?

Ndak juga katanya...sebab bukan salah durang tapi durang lambat kena inform...itupun Cik manager sendiri yang cek dengan HQ sebab dia pun rasa pelik kenapa harga 3 tone tu sangat murah...so Manager HQ durang cakap pun...ubah saja tu harga.Yang sudah terbeli tu...biarkanlah...itu maknanya rezeki durang.

Nah...punya sa suka ayat tu...
hahaha!


ini gambar kami berdandan koleksi tudung Ariani hehehe...

hmm...nampaknya ada kelebihan juga jadi Cheapskate ni...
kadang-kadang....macam rezeki jatuh ke riba!haha...

jarang-jarang...





No comments:

Post a Comment