Tuesday, February 18, 2014

Testimoni : ESP Soy Protein Isolate Powder

Dikala tarikh bersalin semakin mendekati, saya semakin disiplin untuk minum ESP ESP Soy Protein Isolate Powder :)

Rasanya memang sedap!jika dicampur dengan minuman kegemaran anda lah hehe.
Jangan bancuh dengan air saja, ESP Soy Protein Isolate Powder kan tiada perisa tiruan so don't expect lah dia manis atau rasa lain-lain hehe.

Campurlah dengan Milo-suam, Susu Choc/Strawberry-suhu bilik. Suggestion saya jangan guna susu yang sejuk dari peti sejuk....mau putus juga tangan kita 'shake2' sampai dia larut haha...
Juga boleh campur dengan Jus segar atau pun cordial macam Sunquick.

Untuk pengetahuan anda 1 canister (850gm) ESP Soy Protein Isolate Powder boleh tahan sehingga 1 bulan setengah. Bergantung kepada penggunaan 1 sudu makan/3 kali sehari.

Namun bagi individu yang sudah memiliki berat badan yang ideal atau cuma perlu menurunkan sedikit sahaja berat badan, dos penggunaan bergantung pada anda sendiri :) kerana antara fungsi utamanya ialah menahan lapar :)


Selain itu, satu ESP Soy Protein Isolate Powder (850gm) juga menggunakan sebanyak 30kg kacang soya yang bukan GMO (Genetically Modified Organism) ertinya ianya daripada kacang soya yang tidak 'mutant' haha...maksudnya di tanam secara semulajadi tanpa menggunakan kimia untuk membuatnya bersaiz lebih besar, cepat matang, lebih perisa dan lain-lain.

Memang banyak manfaat ESP Soy Protein Isolate Powder rasanya tidak cukup untuk entri pada kali ini hehe...

Tetapi hasil daripada pengalaman saya sendiri setakat ini ; 


  • Saya mempunyai lebih banyak tenaga SELEPAS meminum ESP ni, ya lah orang mengandungkan asyik penat saja...lelah dan berat. Tapi bagi saya lepas minum ESP, badan saya lebih bertenaga :)
  • Pemikiran saya juga lancar. Sebaiknya jangan lupa untuk minum ESP semasa minum petang iaitu sebelum anda balik dari pejabat dan sampai ke rumah. Ini kerana saya perasan, kadar Stress dari tempat kerja tidak akan berlanjutan sehingga saya ambil anak-anak dan sampai ke rumah. Bila saya ter'Marah' pun saya cepat sedar dan mulai mengawal perasaan dan pemikiran. 
  • Kulit muka saya agak licin...Licin bukan maksud macam Adira atau Vivi Aryiena(cuba cari nama ni di Facebook)tapi biasanya jika saya kurang rehat atau tidur,saya akan mula dapat bintik-bintik hitam di semua kawasan muka menyebabkannya agak 'grubble' sikit hehe...Tapi selepas ESP, agak licin dan lepas sapu bedak nampak sekata.
Setakat ini itu yang saya akan kongsikan, saya akan kongsi lebih banyak lagi especially bila mula breasfteeding ^_^.

Terus terang umpamanya perkara ini masih sukar saya percaya bahawa ianya mampu terjadi. Selama ini saya skeptical akan produk-produk kesihatan sebegini, tetapi benar ini yang saya alami oleh itu saya berani untuk kongsikan.

Semoga tuan / puan boleh mendapat manfaat yang sama dari ESP Soy Protein Isolate Powder ^__^

No comments:

Post a Comment