Friday, December 30, 2011

Quality Vs Quantity


Tidak dinafikan pengguna atau pembeli dibezakan kepada dua.

Samada yang pro Quality (macam husband aku) atau yang pro Quantity (aku)

Laki aku sanggup bertahan dan keluarkan duit untuk membeli barang mahal tetapi tahan lama.
Aku pula ndak kisah beli selipar RM10 yang penting boleh beli beraneka warna.

Tapi...semenjak jadi ibu.

Aku cuba menjadi nothing in between ertinya aku nak jadi kedua-dua sekali bukan salah satu sahaja.

Contohnya...hari ini aku dengan kawan aku shopping.
Dengan excitednya kami share passion in buying a baking oven sebab nak belajar masak kek sendiri almaklumlah dua-dua pun sudah beranak dua jadi berinisiatif lah untuk safe bajet beli kek harijadi.

Jadi kawan aku bagi pendapat kalau nak beli, beli yang berjenama dan tidak kisah harga mahal yang penting tahan lama dan warranty lama.

Aku pula insist beli sahaja brand Cornell (which is not so bad on quality) tapi harga cuma RM199. Ini kerana aku juga sudah membeli oven untuk bakar biskut...(yang juga boleh membakar kek tapi api mesti sentiasa kena jaga)

So...aku kena tunggu sehingga 2 bulan untuk cukupkan duit aku beli oven tu on COD hehe...semoga aku prevail dari membelanjakan duit tabungan oven ku  nanti haha...





No comments:

Post a Comment