Wednesday, October 26, 2011

Let It Be.


 biar Allah saja yang balas :

A) Kejahatan orang tu
@
B) Kebaikan kita

Tiada siapa yang lebih mampu dari Allah ^_^

Kalau bukan dia yang mendapat pembalasan atas perbuatannya, kita yang akan mendapat balasan atas perbuatan diri sendiri.



2 comments:

  1. I'm just sharing..

    Adapun Nabi Muhammad SAW selalu mendoakan kebaikan kepada semua orang yang berbuat kejahatan kepadanya. Ketika Nabi Muhammad SAW hijrah ke Thaif, penduduk Thaif mengusir dan melemparinya dengan batu. Kemudian malaikat Jibril datang dan menawarkan kepada Nabi Muhammad SAW untuk diizinkan menjatuhkan gunung Uhud kepada penduduk Thaif. Nabi Muhammad SAW menjawab, “Sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang belum mendapat hidayah.” Banyak sekali orang yang berbuat jahat kepada Nabi Muhammad SAW, tetapi Nabi selalu berdoa agar mereka mendapat hidayah dan akhirnya ada di antara mereka yang masuk Islam.

    Di antara tanda orang yang beriman adalah selalu memberi maaf kepada orang lain. Hal ini termasuk akhlak yang mulia. Mereka memaafkan kesalahan orang lain sebelum yang bersangkutan meminta maaf dan mereka mendoakannya dengan kebaikan tanpa sepengetahuannya. Wallahu Ta’ala a’lam.

    Rusli Hasbi - http://ruslihasbi.wordpress.com/

    ReplyDelete
  2. ya...yang penting jaga pemikiran sendiri untuk sentiasa positif bukan cari jalan macam mana mo balas kac sakit hati balik orang yg buat jahat...klu dia penjahat tegar biar seja la itu bicara dia dgn tuhan mcm juga bicara kita sendiri dgn tuhan.thx for the sharing ^_^

    ReplyDelete