Friday, January 6, 2012

For that someone special....


 Hubungan aku dengan mak aku...tidaklah bulih dikira sangat close....

Tapi...bila sudah tinggal berjauhan, sometimes kita akan lebih menghargai orang tertentu.

Dari kecil aku sangat kuat berdebat dengan mama...
Pokoknya kami selalu ndak sependapat.

I think ini memang very common to most females.

Tapi mama aku lebih bersikap sentimental walhal aku lebih bersifat independent.

Aku ingat masa aku remaja sekolah tingkatan, aku gaduh dengan mama aku...
Macam-macam hujah....
Last-last mama aku kalah point dia pun cakap...
“Ko jangan terlampau melawan sama aku...ko tau, Sakit tu aku beranakkan kau....ko tu perempuan....menyesal ko nanti”
Aku jawab,
“memang lah bah beranak tu sakit. Manada beranak ndak sakit”

Ceh...ceh ceh...punya ‘cool’ jawapan ku time tu...bagi aku sakit beranak tu macam...sakit gigi atau...sakit senggugut.

Little did i know...Childbirth equals to..Life and Death.

Surprisingly...imej mama aku lah yang terlintas dikepala ku waktu tengah mengajan (meneran) baby.
Dan saat itulah....
Baru aku paham makna ayat mama ku....
....in  Sabahan words ‘Ketulahan’ hehe...

So...kasih ibu itu ternyata tiada bandingannya...ndak kisahlah ibu mithali ka...ibu kurang mithali ka...sama jugak tanpa durang...

Memang kita ndak akan merasa makna kebahagiaan yang kita nikmati sekarang.

Walaupun tidak seberapa...tapi aku mahu mama ku pakai, nampak dan rasa penghargaanku pada dia setiap kali dia pakai cincin tu ditangannya.
Well...ini actually first time aku bagi dia hadiah yang...at least dia bulih appreciate...sebelum ni aku cuma bagi dia gincu...blouse...perfume...others miscellaneous items...malu jugaklah sebenarnya baru first time belikan mama jewellery.

Tapi...

This shall not be the last. ^_^

No comments:

Post a Comment