Monday, January 2, 2012

Sekadar cuba memahami...

Sebenarnya aku ndak minat sangat mo blog pasal anak-anak kena dera....

Tapi aku notice...

benda ni macam berjangkit pula kan, lepas satu-satu...ini ialah kes ketiga yang berlaku berderet-deret dalam SEMINGGU!

Kali ini oleh seorang bapa (lagi)...nampaknya hujung dan awal tahun ni banyak bapa menang anugerah cemerlang kan!...

This second case the girl was locked for 10 hours just because of a wallet.
Well...maybe kita try a little bit of empathy maybe the father is stressed...sudahlah tiada duit dalam wallet anak kacau-kacau juga...(difahamkan si bapa tidak mempunyai perkerjaan)

Apa boleh buat...buruk ka,baik ka...anak tetap anugerah tuhan...

Bersabar lah kita dalam mendidik anak.

Nak dikisahkan kalau aku yang mendidik anak...kompom jiran tetangga ndak dapat hidup dengan aman dan boleh terkejut beruk terbangun dari tidur...kalau boleh dari baring terus terbediri...sebab apa?

Sebab aku KUAT teriak...ini masalah aku dalam mendidik anak....sudah mula teriak mula la tangan mencari penyangkut baju.

Tapi Alhamdullilah...sampai ke tahap itu saja...aku rasa lebih baik bunuh diri daripada menyesal ndak sudah melawat anak di hospital sebab terlanjur mendera.

Kadang-kadang ibubapa yang mendera ni pun bukannya sentiasa sengaja pukul-pukul atau dera-dera anak...ada tu yang prone to stress and ndak dapat kawal diri sendiri....
Bila sudah pukul baru menyesal tahap Dewa....dan waktu menyesal tu dia saja yang tahu sakitnya...menyalahkan diri sendiri and wished that they can turn back time...

Dua-dua pihak pun kesian...si anak kesian, si parents pun kesian...tapi itu kalau betul ndak sengajalah...Kalau sengaja?...nahhh No Komen bilang si Siti Nurhalija hehe...

No comments:

Post a Comment