Sunday, January 15, 2012

Obsesi : Bantal.

I just bought...2 pieces of pillow....

Orang beli bantal baru bila pindah rumah baru.....

Aku....5 tahun tinggal dalam rumah; baru mo beli bantal...masa pindah rumah pun tiada pula beli bantal....

Ini kerana aku masih ndak bulih lupa sindiran Mak mentua ku pasal isu bantal-bantal ni...ada kisahnya dalam entri blog : Eksperimen bantal 'Contour'


Jadi...bila keluar bonus...inilah yang aku buat.....





Sebijik bantal berwangian : Lavender yang marketingnya menggunakan niche seperti 'enhance memory','boost creativity'....aku pun apa lagi...termakan lah oleh ayat-ayat promosi durang ni...

Yang sebijik lagi bantal biasa....aku sempat berubah pikiran. Tapi bila pikir semula bahawa time tu sale 50%...sempat lagi aku berubah pikiran lalu akhirnya pulang dengan dua bijik bantal....

Sebijik harga RM54.50
Yang sebijik RM13.90

Alahai....Parkson teda main refund-refund aar...kecuali tukar size....bantal ada size?...Terlanjur sudah perahuku pi laut....Make peace sajalah...

Aku pun ndak sangka macam mana aku jadi begitu obsessed untuk beli-beli bantal ni dan sebenarnya aku sudah merancang untuk bagi balik seeeemmmmuuaaa bantal mak mentua....tapi....ada kisahnya dalam blog : Eksperimen bantal 'Contour'.

Apa-apa pun aku semakin bingung...sebab bila ada bantal baru...yang canggih lagi tu kenen....tiada pula sarungnya haha!semua pillow cover di rumah ku bersaiz kecik hingga sederhana saja...adeh...camana ni...extra cost lagik untuk beli baru haha!







1 comment:

  1. assallamuallaikum sis,

    cakap perihal bantal ni, aku pun ada masalah bantal. dulu beli la juga bantal jenama2 ni. ehem..reward kunun utk diri sendiri. tp sakit hati bila lama kelamaan dia menipis. mcm kurang 'angin'. so aku back to basic one. pakai bantal kapuk. hahaha. keras sikit la. skrg ni dekattilam ada 5 biji bantal. suma rare, pakai kapuk. hehhehhehehhe.

    ReplyDelete