Monday, January 9, 2012

Zaman Rock Kapak


Movie ni kuar masa tahun 2005...baru aku teringat ini antara movie ciptaan Malaysia yang aku minat...lepas tu Estet.

Persamaannya?
Mamat Khalid heh heh heh...


Inilah zaman yang lebih dikenali dengan gelaran 'Zaman Rock Kapak'
Sepatutnya zaman ni wujud masa tahun 1980an hingga pertengahan 90an saja.

Masa tu lah kita dibanjiri dengan nama-nama kumpulan seperti :

  • Febians
  • Dinamik
  • XPDC
  • Gersang
  • May
  • Lefthanded
  • Bumiputera Rockers
  • Mega 
Dan of course tidak lupa kepada 
  • Search
  • Wings
Namun begitu walaupun sudah lebih dua dekad...kau pikir zaman ni sudah pupus?

oh Tidak...

Percaya atau tidak...

Ada segolongan orang lagi yang masih menyangka Rock Kapak itu 'Cool' even tak malu nak mempamerkan kesetiaan mereka melalui pemakaian.

Aku ndak tau kalau di Semenanjung...tapi di Sabah, Kota Kinabalu memang ada.

Nak tengok?
Bah...silakan pi beli tiket tengok wayang di Growball Centre Point pada hari minggu. Ambik show yang jam 2 lebih, so masa beratur beli tiket tu boleh lah cuci mata melihat para geng Rock Kapak saling bersaing mempamerkan jeans ketat,but koboi dan rambut menggerbang mereka.

Betul...ndak buyuk ni...Silakan lah melawati Palm Square Centre Point pada hari minggu waktu tengahari.

Aku mau jugak ambil gambar time aku di sana...tapi ya lah kan takut pula aku kena 'keruyuk'kan...anak-anak aku mau simpan mana lagi kalau aku masuk hospital haha!

Tapi next time aku akan cuba pakai handphone camera husband. Sesungguhnya...waktu aku limpas dikalangan durang aku betul-betul rasa aku 'Back to the Future' pi tahun 80an masa aku sekolah rendah.

Aku harap next sunday sambil bawa tengok Alvin & the Chipmunks 3 aku dapat ambil gambar seketik,dua haha!




No comments:

Post a Comment