Thursday, January 12, 2012

Kes Pecah Rumah : Wardina Saffiyah

Mesti anda sudah tahu kejadian pecah rumah selebriti / hos dan pengacara Wardina Saffiyah kan.



Alhamdullilah mereka selamat....

Walaupun ada banyak kes pecah rumah yang tidak berakhir dengan baik...namun Wardina sekeluarga selamat.

Kenapa?
Bagaimana?


Di sini anda boleh membaca notes Facebook beliau berkenaan musibah tersebut.

.....Aku ikut menangis baca kisah beliau...

Especially part suami cakap : "Jangan sentuh dia. Dia tak pakai tudung."

Ya Allah...sesungguhnya rezeki yang engkau berikan sangat berlimpah.

Aku terfikir keadaan diri aku sendiri....

Kalaulah dapat suami macam Wardina kan bagus....

Tapi...

hanya Allah maha mengetahui segala hikmah yang Dia berikan kepada kita.

Satu part lagi yang buat aku menangis terharu ialah bila suami membaca Ayat Kursi dengan nada lantang sedang perompak sibuk menggeledah bilik sambil mengugut mereka.

MasyaAllah....

Allah maha penyayang....

Aku tidak cakap bahawa mangsa-mangsa lain yang tidak mendapat nasib yang lebih baik kerana tidak memanjatkan doa kepada Allah ataupun malah dimurkai Allah....

Namun...seperti yang Wardiana katakan...Musibah demi Musibah adalah untuk menyucikan jiwa kita dan lebih mendekatkan kita kepada Allah.

Sesungguhnya Allah maha mengetahui dan tidak ada sesuatu tercipta dengan sia-sia.

Mungkin nasibku tidak sebaik Wardina yang dianugerahkan Tuhan dengan seorang suami yang baik.
Tapi....aku baru umur 30 tahun...sesungguhnya Allah sudah menetapkan segala sesuatu untuk kita.

Mungkinkah suatu hari nanti suami ku juga sebaik suami Wardina.
Mungkin suatu hari...impian yang aku idamkan sejak aku belum bernikah dengan suamiku akan tercapai.

Mungkinkah tahun ini...kami sekeluarga akan menjalankan solat berjemaah di rumah?

Dan aku memohon kepada Allah...semoga akan adanya suara membaca al-Quran bergema di dalam rumah kami pada suatu hari nanti.

Semoga penantian ku akan ada penghujungnya.

Amin.

No comments:

Post a Comment